Monday 11 February 2013

Kepentingan Omega 3 (DHA & EPA) untuk Ibu Mengandung!




Penyelidikan saintifik sentiasa memperluaskan pengetahuan kita tentang keperluan pemakanan semasa kehamilan. Antara perkembangan terkini dalam bidang ini adalah kepentingan asid lemak dha_epa_ibu mengandung_> omega 3 dalam perkembangan bayi dalam kandungan yang sihat dan kesihatan ibu hamil. 

Apakah kepentingan Dha_Epa_ibu mengandung> Omega 3 & Apakah fungsinya?

  • Penting untuk mengekalkan pengeluaran hormon yang seimbang seperti hormon prostaglandin yakni membantu mengawal banyak fungsi fisiologi penting termasuk tekanan darah, pembekuan darah, penghantaran saraf, radang dan tindakbalas elergi, fungsi buah pinggang dan saluran gastrousus dan pengeluaran hormon lain. Ketidakseimbangan prostaglandin ini akan menyebabkan penyakit.
  • Peranan Omega 3 dalam mengeluarkan prostaglandin yang bermanfaat mempunyai manfaat kesihatan yang begitu banyak, termasuk pencegahan penyakit jantung, meningkatkan fungsi kognitif pengawalan keradangan.

Mengapa Pengambilan Dha_Epa_ibu mengandung> Omega 3 Penting Terutamanya Semasa Mengandung


  1. Penting untuk perkembangan sistem saraf otak dan awal penglihatan bayi. Kajian juga menunjukkan bahawa Dha_Epa_ibu mengandung> Omega 3 didapati kesusutan dalam badan jika pengambilan dha_epa yang kurang di dalam pemakanan sebab janin menggunakan dha_epa  untuk perkembangan saraf otak.
  2. Dha_Epa_Ibu Mengandung>Omega3 juga penting selepas bersalin untuk membuat susu ibu berkualiti bagi membantu perkembangan bayi.
  3. Kajian menunjukkan bahawa pengambilan tambahan DHA & EPA kepada diet seseorang ibu hamil mempunyai kesan positif  ke atas pembangunan penglihatan dan kognitif bayi. 
  4. Kajian yang menunjukkan bahawa, pengambilan yang tinggi dha_epa_ibu mengandung>Omega3 boleh mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi.
  5. Peningkatan dha_epa_ibu mengandung>Omega3 boleh mencegah kelahiran pramatang, mengurangkan risiko pre-eklampsia dan boleh meningkatkan berat kelahiran bayi.
  6. Kekurangan pengambilan dha_epa_ibu mengandung>Omega3 juga meningkatkan risiko kemurungan ibu mengandung.

Selain itu, banyak lagi manfaat lain yg boleh kita dapat daripada pengambilan suplemen minyak ikan ini. Kita perlu mendapatkan Asid lemak penting Omega 3 dari diet harian kita kerana badan kita tak menghasilkan asid lemak ini. Cara yg terbaik untuk memastikan kita mendapat cukup omega-3, DHA dan EPA setiap hari adalah dengan mengambil suplemen harian.

Dan tersangat penting untuk anda ketahui dosage setiap capsule yg anda ambil dan cara pemprosesan minyak ikan tersebut bagi memastikan anda mendapat manfaat yg optimum.

Rata-rata bila mendengar pricing Omega terus akan berkata mahal...tapi tunggu dulu ya..jemput baca benefit dan keistimewaan Omega Guard dari Shaklee dan setiap botol mengandungi 90 capsule bagi kegunaan sehingga 3 bulan lamanya...
Jadi apa sebenarnya kelebihan keistimewaan Omega Guard berbanding minyak ikan jenama lain yg banyak di pasaran??




♥ Dihasilkan dari minyak ikan tulen (bukan dari minyak hati ikan).
♥ Sumbernya ialah ikan laut air dalam di mana kajian menunjukkan ikan dari air laut dalam mengandungi asid lemak tidak tepu yg tinggi yg boleh merendahkan lemak dalam darah, melawan penyakit lelah, alergi dan sebagainya.
♥ Mengandungi 905mg asid lemak omega-3, EPA dan DHA.
♥ Dihasilkan melalui proses penyulingan yg mampu mengekstrak omega-3 yg paling tulen dan menyingkirkan bahan kimia berbahaya seperti plumbum, merkuri dan lain-lain. Tidak seperti penyulingan tekanan tinggi dari jenama lain yg boleh memusnahkan nutrien yg ada.

Bulan ini Promo OmegaGuard dari Shaklee [Buy 6 Free 1]. Sangat happy dgn promo ini sebab kami sekeluarga dari anak hingga ke nenek saya sendiri mengamalkan OmegaGuard untuk kesihatan dan sangat puas hati dengan kesannya. 
Bagi ibu bapa yg mana anak2 menghidapi asma juga boleh berikhtiar dengan OmegaGuard dan Mealshakes ya...

Kita sebagai ibu bapa pastinya inginkan yg terbaik untuk anak-anak dan kita sangat dituntut dalam Islam untuk terus berikhtiar bagi mendapatkan kesihatan yg sebaiknya :)

Sekiranya anda ingin mencuba OmegaGuard atau ingin mendapatkan info lanjut mengenai promosi bulan ini bolehlah hubungi saya melalui:

Add/PM FB: http://www.facebook.com/wieyma.hamizan
♥ Call/SMS: 016-8977158
♥ Emel: mommyliyana@gmail.com
♥ Blog: http://mommyliyana.blogspot.com/
♥ Fanpage: https://www.facebook.com/MommyLiyanaShoppe



Salam sayang, 

MommyLiyana



P/s: Segala penulisan berkaitan produk di laman ini tidak bertujuan untuk mendiagnose, merawat, mengubat dan menyembuh sebarang jenis penyakit.

No comments:

Post a Comment