Saturday 25 October 2014

Kenapa Anda Perlukan ESP Shaklee

Seperti pokok besar yang memerlukan cukup nutrien untuk terus berdiri tegak, gagah di muka bumi ini. Begitu juga tubuh badan manusia perlukan cukup nutrien untuk meneruskan hidup yang sihat. Mengapa sebatang pokok besar boleh hidup dengan lebih lama dan kekal kuat?



Jawapannya ada 2 sebab utama: -

1. Akar yang panjang, sihat dan kuat bagi membolehkannya menyerap nutrien dan air sehingga ke dasarnya.

2. Baja yang mencukupi untuk kekal sihat dan kuat.

Dan apa pula kaitan baja dan akar ini kepada manusia?



Akar ini ibarat sel dalam tubuh manusia manakala baja adalah nutrisi lengkap terutamanya Protein yang merupakan makanan utama sel. Sel sangat penting dalam tubuh manusia kerana dari sel akan terbentuk tisu. Gabungan tisu-tisu ini akan membentuk organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan lain-lain. Dari gabungan fungsi organ ini akan membentuk sistem dalam tubuh badan manusia. Hasil gabungan sistem  pula akan membentuk tubuh badan manusia pada hari ini.

Sel-->Tisu-->Organ-->Sistem

Setiap hari SEL kita akan rosak disebabkan faktor-faktor pemakanan, pencemaran, radikal bebas dan gaya hidup yang kurang sihat yang akan menyebabkan sel kita sakit dan akhirnya membawa kepada penyakit darah tinggi, kencing manis, jantung, kanser dan sebagainya.

Protein adalah asas kehidupan sel-sel tubuh kita. 25% daripada tubuh kita terdiri daripada protein - kuku, rambut, otot dan lain-lain. Tubuh kita memerlukan protein yang cukup dan berkualiti untuk memperbaiki sel-sel yang rosak, mengganti sel-sel yang lama dengan sel-sel baru yang sihat. Sel yang sihat juga membantu penyerapan nutrisi pada kadar yang optimum.

ESP Shaklee membekalkan sumber protein yang merupakan makanan asas sel



Dalam pemakanan sehari kita, sumber protein ada dalam ikan, ayam, dan daging. Tetapi kenapa walaupun kita makan lauk ayam ni kita kerap juga tidak sihat?

Salah satu sebabnya, sumber-sumber protein seperti ikan, ayam dan daging ini perlu dimasak sebelum boleh dimakan. Jadi bila ianya sudah dimasak menggunakan haba yang tinggi, kandungan protein kebanyakkannya akan musnah. Selain dari itu, faktor makanan itu sendiri yang telah melalui perubahan genetik. Contoh macam ayam sendiri, ianya telah disuntik dengan hormon bagi mempercepatkan pembesarananya.

[ 1 hidangan ESP bersamaan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap tubuh. ]

Anda fikir apa lagi? Dapatkan ESP sekarang! Hanya tinggal 3 hari untuk dapatkan harga promosi. Beli hari ini juga! Harga istimewa menanti anda.

Untuk pembelian, boleh hubungi saya melalui :-

Call/whatsap : 016-897 7158
E-mail : mommyliyana@gmail.com


Salam sayang, 














MommyLiyana

No comments:

Post a Comment