Friday 21 September 2012

Panduan Memilih Colagen yang Baik



Assalammualaikum..

Selamat pagi untuk semua, semoga sentiasa berada dalam keaadaan yang sihat sejahtera..pagi ni baru dapat nak update blog, hubby bertanding main dat, baby pun dah tdo..hero 2 orang bermain PSP...so, freelah nak update blog...nak cita pasal kolagen...kolagen Shaklee yg terbaik!...kolagen yang tengah mendapat sambutan yang amat menggalakkan sekarang...sebelum tu nak iklan sikit..Collagen Powder- produk terbaru Shaklee...terbukti dapat merperbaiki tekstur  kulit wajah selepas menggunakan selama 8 minggu [proven with clinical studies]!


Pagi ni saya nk berkongsi panduan memilih kolagen yang baik. Selepas membaca, bolehnya bandingkan dgn kolagen pilihan anda samaada memenuhi panduan ini atau tidak.[sumber:Aula]

  1. Lebih baik pilih dalam bentuk makanan atau cecair berbanding pengambilan kolagen secara suntikan. Ini untuk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dalam tubuh badan.
  2. Pilih saiz kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size membantu penyerapan yang baik kerana saiz ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang diambil up to 100% diserap dan memberi kesan yang lebih cepat.
  3. Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelembapan yang berpanjangan.
  4. Pastikan kolagen mempunyai antioksidan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.
  5. Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.
  6. Kolagen juga penting untuk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine untuk kesihatan sendi. [bonus point]
  7. Pastikan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsangkn pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.
  8. Last but not least, pastikan ia SELAMAT & TIDAK BERTOXIN.
Alhamdulillah..kolagen pilihan hati saya cukup syarat panduan..ianya TERBAIK..ni dia SHAKLEE COLLAGEN POWDER!




Anda BERMINAT?
Hubungi saya untuk TAWARAN HARGA HEBAT & konsultasi PERCUMA!

No comments:

Post a Comment