Sunday 21 October 2012

Teknik Elakkan "Susu Kering"

Susu ibu umpama titisan emas buat anak kecil kerana ia mempunyai khasiat yang amat bernilai untuk tumbesaran anak-anak. Ketahuilah susu ibu sangat unik dan merupakan minuman penuh azimat yang dapat melindungi bayi daripada sebarang penyakit dan serangan jangkitan. Susu ciptaan Ilahi ini sememangnya memenuhi khasiat yang cukup untuk tumbesaran seorang anak.
Namun demikian, proses penyusuan susu ibu itu ibarat roda. Kejap di atas kejap di bawah. Sama juga dengan production susu ibu. Kejap banyak kejap sedikit. Situasi ini memang normal, malah saya sendiri mengalaminya. Ikuti panduan ini supaya anda dapat memberi penyusuan susu ibu dengan lebih baik.

1. Kerap Mengepam
  • Selagi ibu mengepam dengan kerap 2-3 jam sekali, selagi itulah penghasilan susu berada dalam keadaan stabil. Sebab, badan sentiasa mendapat signal yang anak menyusu dan selagi signal sampai pada otak, selagi itulah susu akan terhasil pada kadar sepatutnya.
  • Jika susu anda kurang secara tiba-tiba, cepat-cepat buat Teknik Power Pumping untuk meningkatkan semula penghasilan susu.
2. Minum Air Kosong 3-4 Liter sehari
  • Air adalah komponen penting dalam penghasilan susu ibu. Justeru, kalau badan sendiri tidak cukup air, bagaimana badan nak menghasilkan susu yang cukup untuk bayi. Disebabkan itu, ibu digalakkan untuk amalkan minum air sambil menyusu atau selepas menyusu sekurang-kurangnya segelas air, jus atau susu.
3.  Amalkan Makanan yang Berkhasiat dan Seimbang
  • Ibu menyusu perlukan protein, kalsium dan makanan berzat yang secukupnya.
  • Ibu menyusu tidak digalakkan untuk berdiet. Kalau nak diet, cukup jaga pemakanan dan kurangkan makan makanan berlemak dan berminyak.
4. Rehat yang Mencukupi 
  • Ibu yang menyusu perlu banyakkan rehat untuk mengurangkan stres yang akan mengganggu penghasilan susu ibu. 
5. Berdoa
  • Sesungguhnya rezeki itu datangnya daripada Allah. Kita sebagai hambanya haruslah yakin dan sentiasa berdoa agar dipermudahkan jalan penyusuan buat kita semua.
Sebagai bonus tambahan, ambillah Supplement Penyusuan untuk menampung kekurangan. Kekurangan disini biasanya disebabkan ibu yang terlalu sibuk dan kurang mengambil makanan yang seimbang. Kurangnya rehat dan stres juga menyebabkan susu kurang. Di sinilah fungsi supplement, kerana dengan adanya pengambilan vitamin, badan akan lebih bertenaga, kurang letih dan kurang stres. 
Jom kita lihat apa kata ibu yang mengamalkan supplement Shaklee:-
  • Testimoni 1:- Walaupun tengah period, 1st session pump dapat 12oz..Alhamdulillah..

  • Testimoni 2:- Hasil selepas consume Vitalea, Vit B-comp dan ESP.
  • Testimoni 3;-Selepas consume Alfalfa susu semakin bertambah

    Testimoni 4:- Consume Set B..sedar x sedar, susu semakin banyak..














Untuk melihat Set Penyusuan Shaklee yang seterusnya, anda boleh KLIK di sini ya.

Untuk maklumat lanjut, anda boleh hubungi saya di:-

Call/Whatsapp : 016-8977158 | 011-15871218
Like Page: MommyLiyanaShoppe 
E-mail: mommyliyana@gmail.com

Konsultasi PERCUMA akan diberikan hanya kepada pelanggan MommyLiyanaShoppe sahaja!


Salam sayang,






No comments:

Post a Comment