Thursday 13 June 2013

3 Langkah Penjagaan Kesihatan yang menyeluruh!


Kesejahteraan sering dikaitkan dengan keadaan di mana kita bebas daripada sebarang penyakit. Maka sudah tentulah kita dianggap seorang yang sihat seandainya kita tidak mengidap sebarang penyakit. Namun, ada pula yang beranggapan walaupun kita tidak berpenyakit, kita tidak semestinya berkeadaan sihat.

Kesejahteraan sebenarnya berkait rapat dengan gaya hidup seseorang. Setiap individu punyai tanggungjawab untuk menjaga kesihatan diri ; memberikan pemakanan asas terbaik pada tubuh, mengawal berat badan serta tidak lupa untuk bersenam. Di samping itu, risiko kesihatan seperti merokok, pengambilan alkohol dan penyalahgunaan dadah haruslah dielakkan bagi memelihara kesejahteraan dan kesihatan diri.

TIGA langkah mudah yang anda perlu berikan perhatian untuk mendapatkan kesihatan dan kesejahteraan yang optimum.


Langkah 1 : ANTI-PENUAAN

Penuaan sebenarnya bermula di peringkat selular. Ia berlaku akibat daripada kerosakkan molekul seperti DNA yang merupakan asas sel tubuh. Apabila semakin hari DNA kian lusuh dan haus, kesihatan pun akan turut terjejas. Kita boleh dapati kini, pelbagai penyakit kesan penuaan semakin meningkat termasuklah penyakit jantung, kanser, diabetes, arthritis, nyanyuk, Parkinson dan sebagainya. 
Polifenol yang terdapat pada tumbuhan menunjukkan yang ianya lebih berkesan dalam memulihkan intrasel termasuklah pemulihan DNA dengan memberikan perlindungan antioksidan yang penting kepada sel. Saintis mendapati yang polifenol tumbuhan sebenarnya rahsia bagi usia yang lebih panjang dan lebih sihat. Polifenol tumbuhan mempunyai banyak faedah kesihatan daripada melambatkan proses penuaan hinggalah mencegah penyakit berkaitan dengan penuaan yang serius.

Kolagen adalah salah satu rahsia awet muda. Semakin meningkat usia, kolagen iaitu protein yang amat diperlukan tubuh turut berkurangan. Menambah dan menggantikan kolagen yang hilang dapat membantu menegangkan kulit, mengurangkan kedutan dan meningkatkan keanjalan dan kelembutan kulit.

Langkah 2: MAKANAN DAN KESUBURAN

Setiap saat tubuh kita memerlukan nutrien bagi menjana, menyegar dan membaiki sel-selnya. Justeru, memberikan nutries semulajadi pada tubuh, seperti soya yang organismanya tidak diubahsuai secara genetik (bukan GMO), pelbagai vitamin, mineral dan elektrolit, bukan sahaja amat penting untuk asas selular dan fungsi tubuh yang sihat, malah ia turut penting dan diperlukan untuk menjana dan memperbaiki semula sel-sel tubuh, menyelenggara dan memperbetul tisu, mengeluarkan enzim dan hormon, menyeimbangi cecair tubuh dan penyaluran tenaga.

Langkah 3: PERLINDUNGAN

Setiap hari sel tubuh kita sentiasa diserang oleh radikal bebas seperti pencemaran, toksin, tekanan, makanan tidak seimbang dan jutaan mikrob berbahaya yang mengancam sistem imun. Ini seterusnya meningkatkan risiko mendapat asma, tindakan pada alahan, jangkitan kuman, kanser, influenza dan sebagainya. Justeru itu, sistem imun amat memerlukan pelbagai vitamin dan mineral untuk berfungsi secara teratur. Ekstrak campuran unik seperti biji labu, bunga safflower, biji plantago dan ekstrak bunga Honeysuckle yang ditunjukkan dalam kajian klinikal dapat menyokong dan merangsang tindakan proses imun secara semulajadi di peringkat selular.

Shaklee menyediakan Kesejahteraan yang Menyeluruh untuk memberikan anda Kehidupan yang Lebih Sihat.

1. Anti Penuaan Selular

Vivix mengandungi satu campuran botani unik Polygonum Cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu yang mana kaya dalam polifenol. Polifenol merupakan sekumpulan sebatian fitokimia dengan faedah antioksidan dan penuaan selular.


Shaklee Collagen Powder pula merupakan kolagen tambahan paling baik yang mengandungi 4,000 mg proprietari kolagen RSS (Red Snapper Scale), sejenis kolagen tulen dan berkualiti tinggi yang diekstrak daripada sisik ikan merah laut dalam. Kolagen Shaklee yang bermolekul rendah, lebih kurang 1,000 dalton, mudah diserap oleh tubuh dan berupaya membantu menigkatkan proses sintesis kolagen di peringkat dermis dengan berkesan.

2. Pemakanan bagi Penyuburan Selular



Mighty 3 Gems merupakan kombinasi ESP Soy Protein Isolate Powder, Meal Shakes dan Performance untuk mulakan hari anda dengan hidangan berkhasiat dan menyelerakan.

ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan minuman rendah lemak, bukan GMO secara biologinya mempunyai kandungan protein yang lengkap dengan kandungan sembilan (9) asid amino perlu dan 14 gram protein soya sihat bagi setiap hidangan. Di samping rasanya yang enak ia juga dapat memberikan tenaga pada tubuh dengan protein soya yang berkualiti tinggi.

Meal Shakes memberikan 19 mineral dan vitamin yang penting untuk tubuh, dan ia amat perlu bagi proses tumbesaran dan mengekalkan kesihatan.

Minuman Performance mengandungi proprietari elektrolit OPTI-LTYE dengan campuran unik karbohidrat yang membekalkan tenaga segera dan berkekalan untuk menyokong penghidratan optimal.

3. Perlindungan Selular


NutriFeron adalah satu-satunya suplemen imunisasi yang diformulasi oleh pakar imuniologi yang menemui interferon semulajadi, Dr. Yasuhiko Komima selepas lebih daripada 40 tahun menyelidik, mengkaji dan menilai beribu sebatian dalam lebih 200 jenis herba berlainan.

Nutriferon mengandungi proprietari campuran ekstrak tumbuhan semulajadi berasal daripada benih labu, biji benih plantago, bebuas bukit Jepun dan bunga safflower. Nutriferon hanya boleh didapati secara eksklusif melalui Shaklee sahaja.


Untuk mendapatkan Produk Shaklee untuk penjagaan kesihatan yang menyeluruh ini, bolehlah hubungi saya di:-

Call/Whatsapp: 016-8977158
E-mail: mommyliyana@gmail.com



P/s : Produk ini tidak bertujuan untuk mengubat, mendiagnose, menyembuh atau merawat sebarang jenis penyakit.








No comments:

Post a Comment