Sunday 2 June 2013

Susu Laju dan Memancut Keluar Penangan ESP!


Syukur Alhamdulillah, semakin hari semakin ramai para ibu yang mengambil Set 3M untuk membantu melancarkan sesi penyusuan. Malah ada yang amalkan gabungan ESP dan Alfalfa sahaja, dan ada yang amalkan ESP, Alfalfa dan Ostematrix. Namun, semuanya dapat puaskan hati para ibu untuk menjayakan sesi penyusuan.

Sering kali saya mendengar keluhan para ibu "Saya memang tidak ada susu dari awal lagi", "Saya bersemangat untuk menyusukan anak saya tetapi memang nasib saya tidak baik," atau "Bolehkah saya menyusukan anak saya?" Adakah menyusukan bayi dengan susu ibu sesuatu yang berlaku secara semulajadi untuk semua ibu tanpa perlu sebarang persedian? Cukupkah hanya niat untuk menyusukan anak?

Pernahkah anda bertanya kepada diri sendiri sama ada teknik-teknik penyusuan yang diamalkan selama ini betul? Mungkin anda mempunyai persoalan mengenai penyusuan tetapi tidak tahu hendak merujuk kepada siapa? Penah gagal menyusukan anak sebelum ini?


Hakikatnya, walaupun penyusuan bayi adalah fitrah manusia tetapi seseorang ibu perlu membuat persediaan dari segi ilmu pengetahuan tentang cara-cara penyusuan asas yang betul, perancangan yang rapi dan sokongan keluarga terutamanya suami dan akhir sekalia adalah latihan. Seperti pepatah moden, Practice makes perfect! Lebih banyak amalan dan latihan yang dilakukan, bertambah mahirlah anda!

Kenapa Perlu Menyusukan Bayi Dengan Susu Ibu?

Susu ibu adalah cecair yang dihasilkan secara fisiologi yang secara semulajadinya untuk bayi manusia. Pakar perubatan bersetuju bahawa susu ibu menawarkan nutrisi bayi yang terbaik. Para saintis secara berterusan membuat penemuan baru berhubung kandungan susu ibu. Tidak wajar bagi syarikat yang menghasilkan susu formula bayi memberi deskripsi bahawa produk mereka 'hampir kepada susu ibu', sedangkan susu ibu merupakan bahan hidup yang masih banyak belum kita ketahui tentangnya. Kebenarannya ialah, walau sebanyak mana yang dibelanjakan oleh syarikat susu formula ini bagi 'penyelidikan dan perkembangan', produk mereka tidak langsung hampir dengan susu ibu (bagaimana boleh disamakan susu lembu dengan susu ibu!)
-Satu pemikiran logik yang mudah untuk melihat kebenarannya.

Justeru itu, para ibu yang berhasrat untuk menyusukan bayi secara eksklusif, mesti mempunyai persiapan mental dan fizikal untuk mencapai kejayaan dalam sesi penyusuan.  Ramai ibu yang telah mengambil nutrisi Shaklee berjaya menyusukan bayi mereka secara eksklusif. Jom kita baca testimoni ibu yang telah mencubanya.

Testimoni 1 : Dengan ESP, susu keluar dengan banyak, terlampau laju dan memancut ke dalam mulut.


Testimoni 2: Dengan ESP dan Alfalfa, anak cepat kenyang, setiap hari baby dapat minum susu yang diperah, stock dalam freezer masih tidak digunakan.



Testimoni 3: Dengan ESP&Alfalfa, stok EBM semakin bertambah, dengan Set penyusuan baget ini susu tetap meriah.


Testimoni 4: Dengan ESP, susu badan sentiasa cukup dan susu lebih pekat.



Testimoni 5: Dengan Vitalea, B-comp, vit C, ostematrix, ESP (Set 3m) Pd, Vit E dan alfalfa berjaya kumpul 1316oz dlm 55 hari.


Alhamdulillah..gembiranya melihat kejayaan ibu-ibu yang dah mengambil nutrisi Shaklee dalam membantu menjayakan penyusuan ibu secara eksklusif. Bagi ibu yang gagal dalam penyusuan bayi, ketahuilah, There is no such thing as failure, there are only life experiences! Kebolehan atau kejayaan seseorang ibu untuk menyusukan anaknya itu datangnya dari pengetahuan dan juga pengalaman.

Kita hanya akan jadi lebih baik dengan pengalaman. Oleh itu, sekiranya anda pernah gagal sebelum ini, tidak bermakna anda gagal untuk selama-lamanya! Bertindaklah sekarang, sihatkan diri anda dengan nutrisi Shaklee, banyakkan membaca, merujuk dan hadiri kelas-kelas persediaan yang sedia ada. Berusahalah supaya kesilapan lampau tidak berulang kembali!!

Untuk mendapatkan sebarang produk Shaklee, saya nasihatkan supaya anda berhubung dengan hanya pengedar sah Shaklee yang berdekatan anda atau boleh hubungi saya di :-

Call/Whatsapp/Wechat/Viber : 016-8977158 
Add Fb: WieymaFarisHamizan 
Like fanpage: MommyLiyanaShoppe untuk mendapatkan tip terkini setiap hari.
E-mail: mommyliyana@gmail.com

Konsultasi PERCUMA hanya akan diberikan kepada pelanggan MommyLiyanaShoppe sahaja ya!


Salam sayang, 

MommyLiyana
Shaklee Independent Distributor : 886401

P/s: Sebarang testimoni dan penulisan produk di laman ini tidak bertujuan untuk mendiagnose, mengubat, merawat dan menyembuh sebarang jenis penyakit.
























No comments:

Post a Comment