Friday 31 May 2013

2 Tips Elakkan Susu Merudum Semasa Haid


Sesetengah ibu mengalami masalah susu kurang semasa period. Ia adalah normal sebab semasa period, banyak darah yang keluar. Darah adalah cecair. Ia menyebabkan badan kita dehidrasi atau kurang air. Bila kurang air, maka badan pun tak dapat nak hasilkan banyak susu seperti hari-hari biasa.

Tahukah anda, kita masih boleh kekalkan jumlah penghasilan susu badan semasa period dengan 2 rahsia ini:-


1. Kerapkan sesi perah susu / pam susu


Secara logiknya, susu terhasil bila demand tinggi. Bila susu mula merudum sebab period, kita perlu programkan payudara untuk hasilkan susu lebih kerap sebelum ini. Kalau biasa pam setiap 3 jam, masa period ni kita kena pam setiap 2 jam.

Jangan putus asa kalau tengok stok sedikit masa hari pertama haid. Tambahkan kekerapan pam, konsisten, Insya Allah nanti susu perlahan-lahan akan melimpah ruah.

2. Tingkatkan Pengambilan Kalsium

Kenapa kalsium?

Kalsium membantu pembentukan darah. Semasa period, darah berkurang. Walhal 90% dari kandungan darah adalah air. Bila ibu ambil kalsium semasa period, kalsium membantu replenish kekurangan darah tadi. Antara sumber kalsium termasuklah susu dan sayur-sayuran hijau. Dan pastikan pengambilan kalsium anda 1,000mg sehari.

Kalsium bukan setakat mengelakkan susu merudum semasa period, malah ia juga membantu menghilangkan sakit senggugut. Jadi tak perlu ambil panadol pink bila senggugut.

Tahukan ANDA?

Beberapa produk susu di pasaran sering di salahkan sebagai penyebab batu karang kepada pengguna. Kenapa? Susu tak bagus ke? Bukan susu tak bagus, cuma susu tersebut terlalu tinggi kalsium tetapi tidak mengandungi magnesium dan vitamin D yang mencukupi. Bila agen penyerap tiada, maka kalsium akan terkumpul di dalam tubuh dan kesan jangka panjang akan menyebabkan seseorang itu akan mendapat batu karang.

Di Shaklee @ MommyLiyanaShoppe, kami menyediakan kalsium yang bukan sekadar kalsium dan dikenali sebagai Ostematrix. Ostematrix ni bukan sekadar membantu pengeluaran susu, ia juga bermanfaat untuk :-





  • Menolong pengecutan otot dan saraf serta mengekalkan tekanan darah normal.
  • Mengurangkan gejala PMS seperti kembung, kejang, bengkak air dan kemurungan.
  • Penting untuk pertumbuhan tulang dan gigi.

Promosi OSTEMATRIX "Buy 6 Free 1" masih lagi berlangsung sehingga penghujung bulan April ini...JOMMM dapatkannya segera untuk penjimatan wang anda!

Sekiranya anda berminat untuk dapatkan Ostematrix , hubungi saya di :-

Call/Sms/Whatsapp/Viber/Wechat : 016-8977158
Add Fb: WieymaFarisHamizan 
Like fan page : MommyLiyanaShoppe untuk dapatkan tip menarik setiap hari.
E-mail: mommyliyana@gmail.com

KONSULTASI PERCUMA hanya akan diberikan kepada pelanggan MommyLiyanaShoppe sahaja ya.

Wassalam, 

MommyLiyana


P/s: Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

1 comment:

  1. Ostematrx sangat bagus...nak-nak semasa period, susu memang akan berkurangan. kite memerlukan kalsium yg lebih bgk menghadapi msalah tersebut. Diana pun mengamalkannya. sangat2 membantu.

    http://apapayahsangat.blogspot.com/

    ReplyDelete