Sunday 12 May 2013

Penyusuan Ibu~Ibu Sihat bermula dengan Nutrisi yang Betul

IBU permata hati, ibu teman sejati. Biarpun pelbagai panggilan diberi; mummy, mama, emak, mak, umi dan sebagainya namun orangnya tetap sama. Orang yang melahirkan dan insan teristimewa yang membesarkan dan mengasuh kita. Teman susah senang tatkala suka duka yang akan kita kenang dan ingat sampai mati. Walau sebutan ibu semudah dua suku kata, namun menjadi dan menggalas tugas sebagai seorang ibu bukanlah semudah disangka. Banyak yang perlu dikorbankan yakni masa, tenaga, wang ringgit, jiwa raga dan segala yang menjadi miliknya demi sebuah keluarga. Justeru itu, sesuai benarlah mereka diraikan dengan satu hari ISTIMEWA iaitu HARI IBU.



Ibu Sihat Bermula dengan Nutrisi yang Betul

Sememangnya dalam memberikan yang terbaik untuk yang tersayang, para ibu perlu menyayangi diri mereka terlebih dulu. Diri perlu dijaga, dibelai dan dimanja umpama menyayangi insan tercinta. Justeru, pengambilan suplemen selain selain makanan seharian adalah perlu bagi memastikan kesihatan diri apatah lagi bagi mereka yang masih menyusukan bayi. Melihat kepada makanan ruji kita di Malaysia yang lazat namun kekurangan zat, meruntun para ibu memberikan perhatian kepada suplemen dan nutrisi untuk mengimbangi zat dalam gizi makanan seharian mereka.

Penyusuan Ibu

Ramai yang telah mula sedar tentang khasiat susu ibu namun masih ramai yang bermasalah menyusui sendiri bayi mereka. Puncanya diri ibu itu sendiri yang kekurangan zat untuk menjana susu yang banyak serta kurang arif tentang teknik penyusuan  dan nutrisi yang betul dalam meningkatkan penghasilan susu. Tambahan pula, ibu hari ini sibuk bekerja dan lambakan pelbagai jenama susu tepung di pasaran merumitkan lagi keadaan apabila ramai ibu mengambil jalan mudah dengan terus sahaja memberikan susu tepung kepada bayi.

Ketahui Rahsia Shaklee

Set Penyusuan Shaklee menjadi bualan hangat sejak akhir-akhir ini dan telah ramai mengambilnya untuk meningkatkan penghasilan susu. Sebenarnya tiada rahsia melainkan mengambil rangkaian suplemen berkhasiat agar dapat memenuhi keperluan nutrien penyusuan ibu.

Vitamin seperti Multivitamin, Protein, Vitamin C, Vitamin B Complex, Kalsium, Asid Lemak Omega 3 dan Alfalfa perlu diambil bagi mengekalkan komposisi dan pengeluaran air susu berterusan di samping mengekalkan kecergasan dan kesihatan ibu dan anak.



Anda tidak akan menyesal kerana di samping anak membesar selari dengan khasiat yang diperlukan, para ibu turut mendapat manfaat kesihatan daripada penyusuan tersebut seperti mengelak penyakit kanser ovari dan payudara. Anda disarankan untuk menyusui bayi secara eksklusif selama enam bulan dan meneruskannya dengan makanan tambahan sehingga bayi mencecah usia dua tahun. 

Marilah bersama Shaklee mencipta kehidupan yang lebih baik dan lebih sihat untuk semua, sesiapa jua. Akhir kata, Selamat Hari Ibu dari Mommy Liyana untuk para ibu semua di luar sana.

Untuk mendapat Set Penyusuan yang disarankan di atas, boleh hubungi saya di:-

Call/Sms: 016-8977158|Wima
E-mail: mommyliyana@gmail.com
Like Fan Page: MommyLiyanaShoppe untuk mendapatkan tip percuma & tawaran harga menarik menanti Anda!
Add Fb: WieymaFarisHamizan untuk chat secara langsung berkaitan produk & harga.

Konsultasi PERCUMA hanya akan diberikan kepada pelanggan MommyLiyanaShoppe sahaja ya.


P/s: Segala testimoni|penulisan berkaitan produk di laman ini tidak bertujuan untuk merawat, mendiagnose, menyembuh dan mengubat sebarang jenis penyakit. 

No comments:

Post a Comment