Thursday 22 May 2014

Sampai bila nak jadi orang biasa-biasa?


Jom bertindak sekarang. Andai diri sendiri tidak bertindak untuk berubah, sampai bila-bila kita akan masih di takuk yang lama...

Apa yang Master-master saya selalu ingatkan dulu...

Esok kalau kita meninggal, anak-anak akan bangga atau marah dengan kita?

Tu la mak bapak aku banyak tinggalkan hutang...

ATAU...

Alhamdulillah...mak bapak aku banyak tinggalkan harta...

Kalau kita pergi dalam keadaan menyusahkan anak, anak pun mengatakan..

Selagi anda rasa selesa selagi itulah anda tak bergerak ke mana-mana.

ORANG BERJAYA akan simpan seribu alasan, Cari seribu jalan, Fikir seribu cara & Usaha seribu daya.


Teringat ada seorang customer memberitahu saya, saya dah lama nak join Shaklee sejak saya mula bisnes lagi. Tapi asyik bertangguh je. Kalaulah saya join awal, mesti sekarang ni dah hidup senang.

Hakikatnya, itu nature manusia. Mahu dan tahu, tetapi suka menunggu.

Dan sangat suka perkataan KALAU.

Sampai terciptalah lirik lagu "Kalau aku kaya, hari-hari hari raya..."
Hakikatnya, kalau aku kaya itu hanya tinggal angan-angan, jika TIADA TINDAKKAN, TIADA KEINGINAN DAN TIADA MATLAMAT.

JIKA ANDA TAK MULAKAN SEKARANG, TAK BEKERJA KERAS DARI SEKARANG, SETAHUN AKAN DATANG ANDA AKAN MENYESALI, KENAPALAH AKU TAK MENGAMBIL PELUANG YANG DATANG!

Fikirkan wajah-wajah yang anda sayang...cukupkah apa yang anda beri sekarang untuk mereka? Jika anda "pergi dulu" adakah anda meninggalkan hutang atau harta?

Sampai bila nak jadi orang biasa-biasa?

BERUBAHLAH...anda layak menikmati hidup yang lebih baik dan sempurna.


Mari kita sama-sama melihat bagaimana 13 Perbezaan Orang Kaya dan Orang Biasa berfikir: 

1. Rich people believe: 
"I create my life" Poor people believe:
"Life happens to me"

2. Rich people play the money game to win. Poor people play the money game to not lose.

3. Rich people are 
committed to being rich. Poor people want to be rich.

4. Rich people 
think big. Poor people 
think small.

5. Rich people focus on 
opportunities. Poor people focus on obstacles and excuses.

6. Rich people 
admire other rich and successful people. Poor people 
resent rich and successful people.

7. Rich people associate with 
positive,successful people. Poor people associate with negative or unsuccessful people.

8. Rich people are willing to 
promote themselves and their value. Poor people think 
negatively about selling and promoting.

9. Rich people are 
bigger then their problems. Poor people are smaller than their problems.

10. Rich people are 
excellent receivers. Poor people are 
poor receivers.

11. Rich people 
manage their money well. Poor people mismanage their money well.

12. Rich people 
focus on their net worth. Poor people focus on their 
working income.

13. Rich people constantly 
learn and grow. Poor people think they already know.


Jom daftar member sekarang. Kami akan guide anda sampai ke tahap MASTER COORDINATOR!




Hubungi saya sekarang!
Call/whatsap : 016-8977158
E-mail : mommyliyana@gmail.com

Salam sayang, 

Wima Madian 



No comments:

Post a Comment