Wednesday 27 June 2012

Rahsia Vitamin E ~ 7 Keistimewaan Vitamin E yang para Wanita Perlu tahu ~ terutama kepada Wanita yang pentingkan Kecantikkan

Assalammualaikum..

Hari ni "mood" ada ok sikit walaupun ada unsur luar yg suka nak menyusahkan hidup kita...tapi saya nak juga share kat blog ni tentang Rahsia Vitamin E...Jommm baca 7 RAHSIA VITAMIN E..
  1. Vitamin E membuatkan seseorang nampak muda kerana Vitamin E melambatkan proses penuaan (hanya untuk pengamal konsisten Vitamin E Shaklee)Pengambilan Vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat sekaligus membantu menampakkan kulit yang berseri dan tidak kusam.
  2. Vitamin E mencegah segala pertumbuhan abnormal sel terutama kanser. Pengalaman saya sendiri bila mengalami bengkak susu yang ketara, saya amalkan 2 biji Vitamin E namun ianya bukanlah diamalkan secara berterusan cuma pada saat melalui saat bengkak susu atau 'clog duct'. Pengalaman seorang teman yang mengalami benjolan seperti bengkak ketumbuhan di tempat kemaluannya, beliau mengamalkan 2 biji Vitamin E selama 7 hari. Alhamdulillah, dengan izin Allah, ketumbuhan itu mengecut dengan sendirinya. Ini kerana Vitamin E membantu mengecutkan pertumbuhan abnormal sel dan melancarkan saraf terutamanya bagi ibu yang menyusu dan dapat mengelakkan bengkak susu yang berlarutan.
  3. Vitamin E membantu pengaliran darah dengan lebih lancar. Membantu mengatasi masalah saraf belakang terutama mereka yang sering mengadu masalah sakit bahagian belakang badan.
  4. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Pengambilan Vitamin E ini juga membantu mengatasi masalah kedinginan.
  5. Vitamin E membantu mempercepatkan proses untuk menyembuh luka. Sangat membantu apabila si ibu yang menyusu mengalami luka di bahagian nipple. rata-rata ibu yang menyusu akan melalui saat sukar apabila puting susunya melecet ataupun luka. Pengambilan yang konsisten sangat membantu si ibu recover dari kesakitan yang dilalui.
  6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan erola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Namun dengan pengambilan Vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula.
  7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, Vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.
✓  Apa bezanya VITAMIN E SHAKLEE dengan yang ada di pasaran / farmasi..??
Vita-E complex Shaklee mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E. 
Setiap kapsul gel lembut memberikan:


•    400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
•    Membantu dalam memelihara kesihatan baik.

Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.



Melalui bahan bacaan saya dari penulisan Dr Bruce Miller, kita perlu tahu apakah ciri-ciri vitamin  E yang selamat diambil bukan dalam jangka masa pendek tetapi juga dalam jangka panjang.
Saya cuba scan buku yang telah dialih bahasa dalam Bahasa Melayu demi memudahkan pembacaan kalian.




dan PALING PENTING PERLU TAHU KEPENTINGAN LABEL PADA BOTOL





 Vitamin E Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium [as selenium yeast].
 Vitamin E sahaja tidak sempurna tanpa selenium. Pengambilan vitamin E perlulah lengkap dengan selenium untuk mendapat kesan pengambilan yang optimum manakala tanpa selenium ia boleh bertindak sebagai toksik dalam jangka panjang kerana ia tidak dapat melaksanakan fungsinya dengan baik. Sekiranya anda pengamal vitamin E selain jenama Shaklee, pastikan juga anda membeli vitamin selenium supaya vitamin E anda dapat berfungsi dengan lebih baik.  Sama seperti Vitamin A, kita tidak boleh mengambil Vitamin A berlebihan kerana ia boleh mengakibatkan toksik kepada badan melainkan kita mengambil vitamin Pro- Vitamin  A seperti Beta Carotene yang mana ia hanya akan ditukar kepada vitamin A bila diperlukan saja. Makanlah vitamin E bersumber semulajadi dan ini boleh dilihat pada label botol vitamin anda sama ada ia 'd' atau 'l'. Bagi yang bertulis pada label dengan 'd' ini bermakna ia adalah sumber asli. Manakala 'l' adalah sumber tiruan atau sumber kimia. Mengapa perlu memilih sumber asli? Supaya lebih mudah diserap oleh badan berbanding sumber tiruan atau sumber kimia kerana jika tidak dapat diserap oleh badan , ini akan menyebabkan toksik kemudan hari dan penyebab kepada wujudnya abnormal sel dalam badan.
 Mungkin anda merasakan vitamin E Shaklee mahal berbanding vitamin E di luar sana [ dalam pasaran] tetapi kita perlu tahu nilai yang kita bayar. Vitamin E Shaklee adalah bersumberkan asli dan lengkap dengan selenium.

Adakah kerana hendak jimat hari ini anda menanggung risiko yang besar kemudian hari?  

Renung -renungkan...... 

Jangan lupa cuba belek vitamin E yang ada di rumah anda!  




Berminat..?? Hubungi saya di 016-8977158 / Add fb Wieyma Faris Hamizan/ mommyliyana.gmail.com..untuk TAWARAN HARGA YG HEBAT hanya dengan pembelian dari saya jerr!!!...乂⍲‿⍲乂 









  •  Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment