Tuesday 19 June 2012

Vitamin untuk Lelaki (Men's Vital Health Programme)

Ramai yang menyangka, kami hanya menjual produk kesihatan untuk wanita sahaja, kerana blog ini sungguh padat dengan info untuk ibu mengandung, menyusu, kewanitaan, kecantikan luar dalam, dan pelbagai lagi berkaitan kesihatan wanita.

Namun, sebenarnya, banyak juga artikel yang membincangkan kesihatan umum, maknanya boleh diaplikasikan untuk lelaki dan juga wanita. Contohnya penjagaan berat badan, kesihatan kulit dan jantung, stress-relief supplement, mengekalkan tenaga, kesihatan warga emas dan lain-lain. Dan, kami turut mempunyai beberapa customer lelaki, samaada membelikan produk vitamin Shaklee untuk isteri mereka, mahupun untuk dirinya sendiri.




Di sini, mommy nak fokuskan vitamin khas untuk lelaki sebab ada yang bertanya dengan saya, adakah Shaklee hanya untuk para isteri? Adakah apa2 vitamin yang sesuai untuk para suami..??


Jawapannya ialah semua vitamin Shaklee sesuai untuk para wanita mahupun lelaki. 

Set untuk Men's Vital Health Programme ni termasuklah :-

  • Zinc Complex -  kesuburan dan kestabilan hormon
  • Vita-E Complex -  membantu kesihatan prostat*, Membantu mengekalkan tekanan darah* , membantu menurunkan trigliceride, serta membantu mendapatkan kulit yang cantik dan muda*. 
    Pada saya, vitamin E ini ibarat tonik untuk para lelaki. Ada juga pendapat yang mengatakan suami mereka lebih bertenaga selepas pengambilan vitamin ini....ianya balik pada diri masing-masing ....selepas mengambilnya baru dapat tahu kesannya :)
  • Omega Guard -  bagus untuk kesihatan jantung
Jika anda mampu untuk membeli set penuh dan mengamalkan secara istiqamah...alhamdulillah. Namun pada saya 2 vitamin ini sebagai permulaan sudah memadai...iaitu Ostematrix & Vita-E Complex..

  • Ostematrix -  Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia.  Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas.  Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh. 
    Lebih daripada Sekadar Kalsium
    OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi.  Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik.  Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 
  • Vita-E complex - mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.
    Setiap kapsul gel lembut memberikan:
    •    400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
    •    Membantu dalam memelihara kesihatan baik.
    Tanpa perasa, pewarna dan pemanis tiruan.

Bagi para isteri yang sayang suami, tidak salah untuk melabur sedikit demi kesihatan yang berpanjangan. Suami sihat anda pun berpuashati..:)

Berminat..?? Sila hubungi saya untuk dapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk suami anda (bergantung kepada budget anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian dari saya sebagai Shaklee Independent Distributor anda..

Mommy Liyana/016-8977158
0r
Add Fb Wieyma Faris Hamizan



Salam sayang,

Mommy Liyana


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment